İzleyiciler

20 Mart 2012 Salı

fırında kabak mücver














kabağı seven kaç kişidir acaba??ben severim mesela dolmasını ekşilisi ni yoğurtlusu nu hele ki mücverini :)) ne zaman yapmak istesem eşim çok yağlı olacağından istemiyordu.fırında olanı da hiç denemedim denemek de istemedim ama çok da canım isteyince saliha hanım dan güvenerek bir tarif aldım.ve sonuç tabi ki harikaydı..kesinlikle tavsiye ederim)))

gelelim tarife..

malzemedeki oran size göre değişebilir.

4-5 büyük boy kabak
3 yumurta
3-4 yemek kaşığı un
yarım demet kadar maydanoz ve dere otu(ben dere otunu sevmem kullanmadım:)..:)
4-5 dal yeşil soğan
tuz ve istenilen baharat (ben kara biber ve pul biber kullandım:)
yarım çay bardağı sıvı yağ.
bir miktar beyaz peynir yada kaşar rendesi yada evde ne peyniri varsa ben labne kullandım:)

kabakları rendeleyip suyunu iyice sıkın beklemeye bırakın.bu arada yeşillikler yıkanıp süzülüp incecik kıyılıyor.karıştırma kabına alın.bekleyen kabakları 2.kez tekrar sıkın ben bu işlemi yapmadığım için biraz sulu oldu.tüm malzemeyi çatal ile iyice karıştırın.en son unu ekleyin.yağlanmış tepsi yada borcama güzele yayın.ısıtılmış fırında 180derecede pişirin süre vermiyorum çünkü benim mücver 50 dk da pişti fırınım geç pişiriyor fırın ayarınıza göre üzeri kızarıncaya kadar pişirin..sonrada afiyetle yiyin:)))

5 çaylarına bile yapılabilecek bir tarif oldu bende:)

Hiç yorum yok: