İzleyiciler

9 Mayıs 2012 Çarşamba

sütlaç

Eşimin en sevdiği tatlıyken benimde hiç yapmadığım ve yapabileceğimi düşünmediğim bir tatlıdır sütlaç..
Geçen gün yine konusu geçti ve bu sefer kötüde olsa güzel de olsa yapacam en azından denedim olmadı derim diye düşündüm ve başladım tarif aramaya.birçok tarif bakıp kendimce ölçü belirledim ve yaptım..eşim çok beğenmiş olsa da ben pek beğenmedim bir dakina daha iyi olacak..eksiklerime gelince çok şekerli oldu tabi yenmeyecek kadar değil..birde pirinci biraz daha fazla pişirmeliydim..pirinç ununu 1 kaşık daha fazla koysam daha yoğun olurdu..ama bir dakine çokdaha iyi olacak (ki asla bu kötü olmuş,çiğ kalmış demez..yalancı bir gurmedir kendisi:)))..)evet gelelim tarife :)

sütlaç.
malzemeler

2 çaybardağı pirinç
3 su bardağı su
1 litre süt
3 yemek kaşığı pirinç unu
ayrıca pirinç unu için 1 su bardağı su
2,5 su bardağı toz şeker (200 ml su alanlarla olsun.ben 250ml su alan bardakla yaptım çok şekerli geldi.)
tarçın

yapılışı

pirinçi iyice yıkayıp 3 su bardağı su ile pişiriyoruz.
pirinçler iyice kaynayıp suyunu çekene kadar pişirin.diriliğini kontrol edin.
daha sonra sütü ilave edip kaynamasını bekleyin.ara ara karıştırarak.
kaynadıkdan sonra 10 dk daha pişirin bu arada karıştırmayı ihmal etmeyin.
diğer tarafdan 1 su bardağı su ile 3 yemek kaşığı pirinç ununu kasede ezin.
kaynayan sütlaçdan 1-2 kapçe kaseye ekleyin iyice karıştırın pirinçunlu karışım ılık olmalı.
sonra karşımı sütlaca ekleyin.5-10 dakikada bu şekilde kaynasın.
son olarak şekeri ilave edin 1-2 taşım kaynadıkdan sonra kaselere doldurun.
soğuyunca üzerine tarçın serpin..afiyet olsun:)
Resim yazısı ekle

2 yorum:

YAPTAT dedi ki...

blogunuzu c harfi ile başlayan blogların en en tepesine yazdım, kıyağım olsun.

Cadı Prenseslerin Annesi dedi ki...

teşekkür ederim :)